Privatlivspolitik

Vi indsamler, opbevarer og behandler dine personoplysninger sikkert og fortroligt. Derfor har vi udarbejdet denne privatlivspolitik, der giver dig et overblik over hvordan vi som virksomhed beskytter dine personoplysninger i den relation du har med os.

I menuen til højre kan du få et overblik over vores procedure afhængig af om du er lejer eller køber, eller i de tilfælde hvor AKF Koncernen administrerer for din virksomhed eller forening.

Vi indsamler, i alle sammenhænge, kun oplysninger der er relevante for det pågældende formål og inden for rammen af den danske persondatalovgivning. Det betyder, at vi i videst muligt omfang forsøger at minimere mængden af nødvendige personoplysninger. I vores databehandling vurderer vi karakteren af følsomheden for de enkelte oplysninger og begrænser adgangen til oplysningerne således, at de kun er tilgængelige for medarbejdere, der har et arbejdsrelateret behov for tilgang til oplysninger og til behandling af sager, der er i overensstemmelse med formålet med afgivelsen af personoplysningerne.

Ved opskrivning til ventelister og ændringer til din opskrivning udfyldes en samtykkeerklæring, der skal accepteres for at udfylde blanketterne og som giver AKF Koncernen tilladelse til at indsamle, opbevare og behandle dine oplysninger. Ved indgåelse af kontrakter e.g. lejekontrakter eller andre aftaler med AKF Koncernen indsamles, opbevares og behandles relevant persondata.

Vores datasystemer er underlagt adgangskontrol, back-up, firewalls og virusbeskyttelse. Videregiver vi personoplysninger til tredjepart vil det blive forelagt din godkendelse. Hvis dine oplysninger vil blive brugt i anden sammenhæng end den hidtidige baggrund for indhentning af oplysningen, vil vi indhente dit samtykke hertil.

Alle personoplysninger, der ikke længere er relevante i henhold til dets oprindelige formål vil løbende blive slettet. Sletningen af hænger af de kontrakt- og lovgivningsmæssige forpligtelser.

Har du spørgsmål, så kan du kontakte AKF Koncernen på info@akfholding.dk